Litt om håndarbeidet og familien !! : )

Litt om meg

Hei :) Jeg heter Lilian og liker å gjøre mye forskjellig...litt av alt...Bare for gøy...:) Så liker jeg å titte på blogger for å se hva andre holder på med og få ideer :))
Hvis du er interessert i hva jeg holder på med må du bare titte innom her...
...ser jeg at du har vært her vil jeg nok titte innom deg også... :)

søndag 17. oktober 2010

Syhelg i Kobbelv!

Øverst ser vi Katrina med sin duk og kurv. Den ble kjempefin med blonder og snøkrystaller fra hekla brikker til fløtesett. Utrolig smart å utnytte gamle ting!!
Gunn Melvik i full konsentrasjon. Vi ser også Gunn, Evy og Lillian i bakgrunnen (alle fra Fauske). Vi hadde det ordentlig koselig!
En kvartpart av rommet nede som jeg satt i. På bilde ser vi Mary Astrid, Aud, Ei fa Steigen, Beate og Evy.  Rundt bordet foran satt vi Fauskedamer!:)
Evy i full konsentrasjon!:)
Ja nå har jeg vært på min første syhelg i Kobbelv. De hadde 5.års jubileum. Derfor fikk vi en koselig overraskelse lørdagskvelden. Da var vi nede i tunellen, med levende lys og gode historier. Det var Eirin Edvardsen som fortalte,,,,,,, Vi fikk et glass vin og forrett...Kjempegodt!!:) Skikkelig koselig stemning.......Ellers så sydde vi fra torsdag til søndag. Det var så flott ei helg, masse inspirasjon......og nye bekjentskaper!:) Legger ut noen bilder her........Blir nok med til neste år også.....
Jeg sydde to toalett mapper (med plastlommer for å reise med fly), en brødkurv og en pose med vindu..... Det kommer bilder i neste blogginnslag. Begynte så vidt også med to spisebrikker... :)


Vindusposten full av poser og mapper, og flere ble det før vi dro!:)
Masse poser og mapper, løpere og tepper pluss masse andre ting...............

To brødkurver. Den til venstre har jeg laget og den til høyre har min "romkamerat" laget...
Pute og pung. Sydd av ei fra Rognan!:) Hun har tatt et bilde av mottakeren som hun har sydd på puta. Må bare være skikkelig morsomt å få den i gave!!:)
Oppe på loftet satt det også en god del damer! Her ser vi "Røde håndklær med nisser", og "truseposer" med navn pluss andre ting!:)

Her er det to heldige 8-åringer som får hver sin veske i julegave med en liten pung som matcher veska. De var kjempefine!:)

Her på loftet igjen. Masse duker og ting og tang!

Ting og tang!!:)
Underveis: God stemning i tunnellen!:)

 Eirin Edvardsen fortalte kvinnehistorier.....hei-H.


Masse levende lys, men fikk ikke den flotte stemningen fram på bildene.


Duker. De to ovenfor er sydd etter samme mønster, men med ulike farger. Det er utrolig hvordan farger og sammensetninger forandrer helhetsinntrykket.
Bildet på siden er løpere med stjernemotiv, designet og laget av Katrina Odden Grav. De er med i siste Quiltemagasinet.....

Adventsduk-sydd av Gunn Melvik.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...