Litt om håndarbeidet og familien !! : )

Litt om meg

Hei :) Jeg heter Lilian og liker å gjøre mye forskjellig...litt av alt...Bare for gøy...:) Så liker jeg å titte på blogger for å se hva andre holder på med og få ideer :))
Hvis du er interessert i hva jeg holder på med må du bare titte innom her...
...ser jeg at du har vært her vil jeg nok titte innom deg også... :)

tirsdag 18. januar 2011

Lue og votter til lita tulle :)

Lue med flettebord og dusk - ca. 1 år eller to....

Strikka votter til, med en flette midt på......
Har strikka ei lita lue til ca ett år. og det ble votter også. Syns det var så fint det mønsteret, måtte bare prøve det....;) Skal strikke ei lue til meg selv også. Hvem som skal få denne vet jeg ikke.......Men syns den ble fin.....
Mønsteret fant jeg i Familien nr. 2 i år. Garnet er Idena, Bambino ull, superwash. Strikka med pinne nr. 3 og 2,5.

2 kommentarer:

  1. Kjempefint! Den lua likte jeg veldig godt :D

    SvarSlett
  2. Takk, jeg brukte mønsteret i Familien til den "voksne" lua. Den strikkes med tykkere garn og pinner nr. 4,5.Så med et tynnere garn og pinne nr.3 istedet, så ble lua mindre. På denne er maskeantallet på fletteborden den samme, så hodeomkretsen kan man måle seg til. Ut fra lengden på den kommer da maskeantallet rundt på resten av lua:D

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...